Vi skriver 2023  - vi er i gang igjen på nyåret

Vi skriver 2023 - vi er i gang igjen på nyåret

Publisert av Ragnhild Sørlien den 06.01.23.

Vi startet det nye året med klubbmøte onsdag 4. januar, og kveldens gjest var Roger Andreassen som holdt foredrag om Ringsaker kirke. Ringsaker kirke fra ca 1150 er en av de eldste og best bevarte middelalderkirker i Norge, og nyere forskning viser at den er eldre enn tidligere antatt. Dette betyr at den antakelig er eldre enn Hamardomen, og faktisk kunne vært bispesete.  Den siste boka som er utgitt om kirka har tittelen: «Ringsaker kirke – landets fornemste sognekirke». Takk for flott foredrag, Roger -det er alltid en stor glede å høre deg fortelle!

Klubben vår har det siste året jobbet med rekruttering av nye medlemmer, og det er virkelig en stor glede å kunne fortelle at det nå er 10 nye som har meldt seg inn i klubben vår! Dere er hjertelig velkomne!