Tur til Beitostølen med elever fra MUSK

Publisert av Ragnhild Sørlien den 28.11.23.

Det gode samarbeidet mellom Moelv ungdomsskole (MUSK) og Lions-klubben vår fortsetter, og for tredje år på rad ønsker elevene med valgfaget "innsats for andre" å samle inn penger til et Lions-formål. For to år siden var det Lions Røde Fjær-aksjonen, i fjor var det Lions førerhundskole, og i år ønsker de igjen å samle inn til formål på Beitostølen og det tilbudet som gis til barn og unge med funksjonsnedsettelser.

Tirsdag i forrige uke inviterte derfor klubben 45 elever med på tur til Beitostølen helsesportsenter, og her forteller leder i ungdomskomiteen i klubben, Berit S. Barli,  om opplevelsene denne dagen: - Vi ble møtt av personale og studenter som hadde planlagt aktiviteter for oss, og elevene fikk prøve aktiviteter som er tilrettelagt for personer med ulike funksjonsnedsettelser. Å komme seg rundt i skiløypa på sitski var utfordrende nok for armstyrken hos både elever og voksne. Etter varm lunsj, kanelbolle og varmt drikke i lavvoen, fikk elevene prøve ulike aktiviteter i rullestol i idrettshallen. De fikk også prøve å gå over ulike hinder med bind for øynene og ledsager. Til slutt fikk vi en orientering om helsesportsenteret inne i det flotte lyskapellet.

-En flott og engasjert gjeng å ha med på tur, avslutter Berit.