Terje Ringstad til minne

Publisert av Ragnhild Sørlien den 01.02.24. Oppdatert 09.02.24.

Det er en tom stol hos oss. I styrerommet, i klubblokalet, i alle våre møteplasser. Terje sin plass er  tom. Det var med sjokk og sorg vi mottok meldingen om at Terje brått og uventet gikk ut av tiden. Det er vanskelig å fatte.

Terje har vært en svært viktig ressurs og drivkraft i klubben vår gjennom mange år. Alltid positiv, den første til å stille opp i alle sammenhenger. Hjertebarnet var ungdomsarbeid og Lions-programmet «Mitt valg».  Det gode samarbeidet vi har med Moelv ungdomsskole var det Terje som fikk i stand. Dagen før han døde ble den årlige skolemiljødagen gjennomført med Terje i spissen sammen med andre fra ungdomskomiteen i klubben vår.  Han har vært aktiv i styret i flere år i ulike roller, og det var på hans vakt som president at vi kunne ønske ti nye medlemmer velkommen i klubben i fjor vinter. Dette skulle han forrige helg til nordisk samarbeidsrådsmøte i Lions og fortelle om. Han var så stolt over å ha blitt spurt om dette, og gledet seg til å fortelle! Medlemsrekruttering står på dagsorden generelt i hele Lions-organisasjonen, og Terje skulle presentere hvordan vår klubb hadde jobbet for å rekruttere ti nye medlemmer samtidig. Det ble ikke noe av. Presentasjonen var sendt inn i forkant, og vi vet fra ledelsen i Lions Norge at det Terje ønsket å presentere ble delt i møtet.  Det er fint å tenke på. Terjes innsats, kompetanse og engasjement har betydd veldig mye for klubben og i store deler av Lions-organisasjonen ellers.

Overalt blir det tomrom etter deg, Terje. Du var et ja-menneske med stort engasjement i veldig mange sammenhenger.  Det vil gå lang tid før vi innser og fatter hvor stort dette tomrommet blir.

Tankene våre går først og fremst til de nærmeste, Wenche som har mistet sin kjæreste Terje, og barn og barnebarn som har mistet en kjær far, bonusfar og bestefar.  Sorgen og savnet er bunnløs.  Vi sørger med dere.

I dyp takknemlighet - Lions Club Ringsaker