Sonemøte på Tingvang mandag 10. oktober

Publisert av Ragnhild Sørlien den 24.10.22.

Onsdag 10. oktober ble første sonemøte i dette Lions-året avholdt på Tingvang med godt frammøte fra alle klubbene. Dette er et viktig møtepunkt for å drøfte felles saker, og denne kvelden var det flere aktuelle temaer som sto på programmet.  Rekruttering er noe hele organisasjonen jobber med, og i tillegg var det informasjon om Lions ungdomsutvekslingsprogram og programmet MITT VALG. MITT VALG er et internasjonalt Lions Quest-program for utvikling av et godt læringsmiljø og læring av sosiale og emosjonelle ferdigheter i hjem, barnehage, skole, AKS/SFO og idrettslag. Slagordet er «det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne».

Røde Fjær-aksjonen nærmer seg også slutten for denne gang, og distrikts-koordinator Kjell Børresen oppfordret til en siste innspurt fram til årsskiftet.