Skolemiljødag på Moelv ungdomsskole 23. november

Publisert av Ragnhild Sørlien den 28.11.22.

I forbindelse med Lions-programmet «Mitt valg» støtter Lions Club Ringsaker en årlig skolemiljødag ved Moelv ungdomsskole.  Årets arrangement gikk av stabelen sist onsdag, og denne gangen fikk de besøk av Tor Arne Johnsen, som hadde foredraget «LÆR Å MOBBE».  «LÆR Å MOBBE» er et lett dramatisert foredrag om hvorfor mobbere gjør det de gjør. Forestillingen var både morsom og alvorlig, og det var nok et og annet som traff forsamlingen godt denne dagen.

Som vanlig var dagen lagt opp slik at alle elevene var samlet i Moelv kulturhus til dette foredraget på formiddagen, mens det resten av dagen ble jobbet kreativt med mobbing som tema.  På ettermiddagen var alle foreldrene invitert til samme foredrag i kulturhuset med påfølgende utstilling på skolen med resultatene av dagens arbeid. Her var det også kafè med velsmakende fristelser.

Takk for nok en fin skolemiljødag!