Moelv ungdomsskole besøkte Lions førerhundskole

Publisert av Ragnhild Sørlien den 23.11.22.

Klubben vår har et svært godt samarbeid med Moelv ungdomsskole. I fjor hadde vi et samarbeidsprosjekt i forbindelse med Lions Røde Fjær-aksjonen som ble svært vellykket. Når nytt samarbeidsprosjekt i valgfaget «innsats for andre» skulle planlegges for dette skoleåret, falt valget på arbeidet for blinde og med det Lions førerhundskole.

I forrige uke organiserte klubben besøk på førerhundskolen for rundt 40 elever og lærerne deres, noe som ble en lærerik og spennende dag for ungdommene. Her fikk de informasjon om hvordan det er å leve uten eller med nedsatt syn, og fikk oppleve hvordan førerhundene trenes opp. Skolen hadde også lagt opp til besøk hos Norges Blindeforbund samme dag, og der fikk de blant annet prøve seg på punktskrift.

Takk for fin tur sammen, og lykke til med arbeidet i prosjektet framover!