«Bry-deg-aksjonen» for årets russ - Lions er med

Publisert av Ragnhild Sørlien den 09.04.22.

«Bry-deg-aksjonen» for årets russekull ved Ringsaker vdg skole – Lions er med!

Hvert år har Ringsaker videregående skole et møte med årets russekull der ulike aktører deltar for å gi russen god informasjon om hvor viktig det er å ta gode valg gjennom russetida.  Det handler spesielt om rus, men også om krav til biler og busser, kjøring og ellers generelt om at valg alltid har en konsekvens.

Opplegget er et samarbeidsprosjekt mellom skolen, kommunen, Lions, Statens Vegvesen, Trygg Trafikk og Politiet. Tirsdag 5. april var det møte med årets russekull i Brumunddal, og det var en lydhør forsamling som var benket i auditoriet denne dagen. Ungdomskontakten i kommunen startet det hele, og videre fulgte helsesykepleierne ved skolen, Lions, Statens Vegvesen, Politiet og Trygg Trafikk.

Lions v/Knut Grøsland snakket om Mitt valg og tilbød russen å kunne bruke Lions nei-til-narkotika-logo på russedressen sammen med Bry-deg-logoen fra Norsk Narkotika-politiforening (NNPF) i stedet for en T-skjorte med tilsvarende logoer, og dette ble svært godt mottatt. Hele 138 elever bestilte disse merkene!